גשר המיתרים - רכבת קלה, ירושלים
תיאור הפרויקט
את גשר המיתרים בירושלים, בעל צורת הנֵבֶל, עיצב האדריכל הבינלאומי ד”ר סנטיאגו קלאטרווה, מהטובים במתכנני הגשרים בעולם והאחראי לכמה מהגשרים התלויים היפים בעולם בהשראת הפסוק “הַלְלוּהוּ בְּנֵבֶל וְכִנּוֹר” (תהלים ק”נ). הנֵבֶל, כלי הנגינה המזוהה עם דוד המלך מייסד העיר ירושלים, יהיה לאחד מסמליה האדריכליים של ירושלים. ארבעה סוגים עיקריים של חומרים שימשו לבניית הגשר: פלדה ובטון למבנה הנושא, ואבן וזכוכית לחיפוי ולריצוף. היסודות המרכיבים את הסיפון ואת מבנה המִגדול, הוכנו ביציקה בלוחות פלדה מעוגלים מרותכים יחדיו. הריצוף בנתיב הולכי הרגל שבסיפון הגשר, עשוי שכבות זכוכית. כל האזורים המיועדים להולכי רגל, מעבר לסיפון הפלדה, נבנו אבן גרניט. מרבית רכיבי הבטון הגלויים בירכות חופו באבן ירושלמית. תורן הגשר מתנשא לגובה 118 מטרים, וממנו ניתלו 66 מיתרים שנמתחו לאורך הגשר ויאזנו אותו. באמצעות טכניקת המיתרים, תיווצר תחושת ריחוף וקלילות של הגשר, שמשקלו למעלה מ-4,200 טונות.
פרטים נוספים
- שם הלקוח
- כור מתכת בע"מ
- פעילות במסגרת הפרויקט
- ניהול הביצוע והפיקוח
- אורך הגשר
- 350 מטר
- היקף כספי
- 250,000,000 ש"ח